Blog

„Mi reklama jest niepotrzebna!” – Mity o reklamach

12 listopada 2019

W świadomości niektórych właścicieli firm funkcjonują różne stereotypy dotyczące reklamy. Często spotykamy się z nimi podczas naszej codziennej pracy. Dlatego dziś obalimy kilka mitów, które w obecnych czasach nie mają racji bytu.

„Mnie każdy zna…”

Nie, tak nie jest, nie było i bez odpowiednich działań reklamowych nigdy nie będzie. Dlaczego? Odpowiedz jest bardzo prosta! Nic co stoi w miejscu nie idzie do przodu, nie rozwija się. Już nawet nie chodzi o prawa fizyki tylko o konkurencje, ponieważ każda firma musi się rozrastać, a stagnacja jest zła. Brak wprowadzania nowych produktów, zatrudniania nowych pracowników lub nawiązywania nowych kontaktów i próbowania poszerzania rynku powoduje stagnację. Oczywiście nie spowoduje to, że firma z 20 letnim doświadczeniem na rynku zniknie, ale tort zysków powoli będzie malał na rzecz firm konkurencyjnych i globalizacji rynku. Wystarczy popatrzeć na największych. Nokia w najlepszych czasach była potentatem w projektowaniu i produkcji telefonów komórkowych, teraz jest delikatnie mówiąc na dnie w porównaniu do swoich lat świetności.

„Z Ust do Ust” Reklama szeptana

To prawda, że reklama przekazywana z ust do ust jest najbardziej skuteczna. Ma jednak bardzo dużą wadę – bardzo mały zasięg. Reklama szeptana może nigdy do nas nie dotrzeć, bo nie znajduje się w kręgu naszych zainteresowań.

Na przykład: trudno sobie wyobrazić, żebym kiedykolwiek ze znajomymi rozmawiał o fajnym prezencie dla dziewczyny, takim jak kolczyki, pierścionek itp.

A jednak jak przychodzi do oświadczyn to wpisujesz w Google słowa, które przychodzą Ci na myśl.  I pierwsza myśl to Apart = złoto na szyi modelki i piękne zdjęcia.

Zastanów się, dlaczego wielkie firmy mają ładne opakowania swoich działalności?

Ciężko znaleźć kogoś, kto nie zna logo Coca-Cola.

A jednak nadal logo Coca-Cola jest na każdym rogu, restauracjach, reklamach TV, szklankach czy samochodach. Tak gigantyczny koncern (6 miejsce w rankingu The Brands Top 100) tak wielka firma, bez konkurencji. A jednak się reklamuje. Dlaczego? Bo chce być w naszej świadomości cały czas, chce żebyśmy zawsze kiedy pomyślimy „Chce mi się pić” wybrali Coca-Colę.

„Mam małą firmę, nie potrzebuję reklamy w Internecie”

Skoro masz małą firmę to znaczy, że nie chcesz zarabiać? Nie potrzebujesz żeby Klienci dowiedzieli się o Twoich nowych produktach i usługach? Małe firmy często zwracają uwagę, że działania reklamowe dużo kosztują, ale istnieje szereg działań reklamowych, które nie wymagają ogromnych kosztów. Wręcz przeciwnie, są tanie jak barszcz w porównaniu do tego ile obecnie wydajesz w sklepie na produkty pierwszych potrzeb, a przynoszą efekty. Pamiętaj, klienci sami nie dowiedzą się o Twojej firmie, jeśli nie ma o Tobie śladu w sieci.

Zobacz swój smartphone i sprawdź jak dużo reklam widziałeś dziś przez cały dzień.

Strona www, reklama na OpolskimBiznesie lub prowadzenie działań w mediach społecznościowych, to tylko część działań, bez których trudno jest wzbić się na wyższy poziom sprzedażowy. Na pewno tego nie potrzebujesz?

„Facebook nie sprzedaje, to nie jest coś co mi jest potrzebne”

Oj, naprawdę? Facebook to narzędzie, którego używa 17 milionów osób codziennie w naszym kraju. Myślisz, że nie ma w nim Twoich klientów? Są! I to każdego dnia, kilkanaście razy dziennie. Nie zawsze chcą coś kupić, ale widzą Ciebie, logo Twojej firmy, działania jakie robisz i kiedyś sami sprawdzą Twoją ofertę lub porównają ją z konkurencją.

Dobra strategia działań reklamowych = większa sprzedaż i rozpoznawalność marki.

„Znam się najlepiej na prowadzeniu własnej firmy i na jej reklamowaniu”

Tak, zgadzamy się z tą opinią i nigdy jej nie podważamy, tylko czy znasz się na wszystkim?

To najfajniejszy mit ze wszystkich.

Wszystko zrobię sam. „Prowadzę firmę 15 lat było lepiej lub gorzej, ale zawsze dawałem sobie radę, nie potrzebuję reklam i szukania klientów w Internecie” – Sam zajmuje się wszystkim. Jestem prezesem, księgowym, marketingowcem i kurierem, a w międzyczasie znajduję czas dla rodziny…

Zapamiętaj kilka zasad:

  • Nie ma osób samowystarczalnych
  • Każdy może być specjalistą w pewnych dziedzinach, ale nigdy specem we wszystkim
  • Robiąc kilkanaście rzeczy jednocześnie, żadnej nie zrobisz dobrze
  • Dziel się swoim biznesem, kupuj lokalnie i sprzedawaj lokalnie. Zarabiaj na innych i pozwól żeby inni zarabiali na Tobie.

Dzięki tym kilku zasadom Ty odzyskasz swój czas, a jak wiadomo czas to pieniądz.

Chcesz żeby Twój wpis pojawił się jako kolejny? Wyślij do nas treść, a my go opublikujemy na stronie i ustawimy reklamę Twojej Firmy!